Hol kezdődik az állás meghirdetése?

2011. február 21. hétfő Kategória: HR grafológia, Kiválasztás, Munkahelyi grafológia

– Ez meg milyen kérdés? – gondolhatja, a kedves olvasó…
– Hát ott, hogy leírom, mire van szükségem (raktáros / könyvelő / adminisztrátor,…), aztán elküldöm valamelyik nagy álláshirdető portálnak és várom a jelentkezőket….
 
AllashirdetesekNo, de ilyen hirdetésből több ezer található!
Miért pont engem választana az, akire valójában szükségem van?
És tulajdonképpen kire is van szükségem?
– Igen, tudom, raktárosra / könyvelőre / adminisztrátorra,…
 
De vajon mire is gondolok, ha azt mondom raktáros?
És mire gondol az, aki ezt olvassa a hirdetésben?
Ugyanarra gondolunk?
Egyáltalán, biztos, hogy nekem raktárosra van szükségem?
 
Nekem egy olyan emberre van szükségem, aki…
… képes rendszerbe foglalni az aktákat,
… naprakészen rendben is tartja azokat,
… bármit azonnal megtalál,
… semmit sem felejt el,
… pontos, precíz,
… megbízható,
… gyors,
 
De hiszen ezt nem is raktárosnak hívják, hanem irattárosnak! – mondhatja valaki.
 

No, most jutottunk el oda, ahol valójában elkezdődik egy állás meghirdetése.

 
Legelőször azt kell tisztázni, hogy mi is az, illetve melyek azok a feladatok, amelyet szeretnénk, ha mostantól valaki más végezné el, mint eddig.
 
Legegyszerűbb, ha összehívjuk mindazokat a munkatársakat, akiknek az eddigi feladatköre érintett (nagyobb cégeknél értelemszerűen a területileg illetékes vezetőket) és fölsoroljuk mindazokat a feladatokat, nem kifelejtve még a legapróbbakat sem, amiket szeretnénk, hogy majd az új munkatárs végezzen el.
Ezt a fázist akkor sem kell föltétlenül kihagyni, ha egy létező, ám megüresedett pozícióba akarunk fölvenni új munkatársat. Ilyenkor célszerűen finomíthatjuk, alakíthatjuk a pozícióhoz tartozó feladatkört.
 
Ezek után vegyünk sorba minden egyes feladatot és gondoljuk át, mely tulajdonságokra van szükség ahhoz, hogy az adott feladatot maradéktalanul el tudja látni valaki.
A legjobb, ha mindjárt három oszlopot készítünk:
  1. minimális elvárások (amelyek hiánya lehetetlenné teszi a feladatok ellátását)
  2. közepes elvárások (ha ezek megvannak, nagy baj már nem lehet)
  3. különleges elvárások (amelyek nélkül ugyan elvégezhetők a feladatok, de meglétük kimagasló teljesítményt garantálna)
 
Természetesen, itt föl kell sorolni mind a szakmai, mind a személyiségbeli elvárásokat. Az ilyen módon rendszerbe gyűjtött információknak a későbbiek során is jó hasznát vesszük.
 

Ha mindent alaposan átgondoltuk, akkor következhet az álláshirdetés megfogalmazása.

 
Mi legyen benne?
 
Először is mutatkozzunk be!
Igen, nagyon fontos, hogy az állást kereső tudja, kivel áll szemben. Ne feledjük, ez egy kétoldalú kapcsolat lesz, joga van leendő munkatársunknak is információkat gyűjteni rólunk, mielőtt kapcsolatba lépne velünk. Annyit mindenképpen tehetünk, hogy megkönnyítjük számára az információk begyűjtését.
 
Ha igazán azt akarjuk, hogy úgy érezze, valóban fontos a számunkra, akkor készíthetünk a hirdetéshez úgynevezett landing (fogadó) oldalt is. Ez a honlapon belül egy olyan oldal, amelyet külön az adott álláshirdetéshez állítunk össze. Így a hirdetésből mindjárt erre az oldalra terelhetjük az érdeklődőket, ahol azután minden csábító információval elláthatjuk az érkezőt.
 
Persze ilyenkor is fontos, hogy már a hirdetésben fölkeltsük az állást kereső figyelmét annyira, hogy rákattintson a megadott linkre.
 

Mit is írjunk magunkról, azaz a cégünkről, hogy az fölkeltse a figyelmet?

 
Mindenekelőtt azt kell elmondanunk, mitől vagyunk mi mások, mint a többi néhány ezer, aki ugyanilyen pozícióba keres munkatársat.
 
Az állást keresőket sokféle dolog motiválhatja, aszerint, hogy kinek mi a legfontosabb:
Vannak, akiket a szellemi információk megszerzésének lehetősége hoz lázba.
Vannak, akik szívesebben teljesítenek a gyakorlati területeken.
Vannak, akiket leginkább az anyagi elismerés ígéretével lehet „megfogni”.
Vannak, akik számára a kiszámíthatóság biztonságot jelent és ezért figyelnek föl ránk.
Vannak, akik számára az előrelépés esélye a legfontosabb.
Vannak, akiknek létszükség az önálló munka lehetősége .
Vannak, akik éppen csapatban a leghatékonyabbak.
Vannak, akik csak megfelelő hatalmi pozícióban tudják elképzelni magukat.
Vannak, akik számára az újdonság, a sok tanulási lehetőség a vonzó.
Vannak, akik az önmegvalósítás esélyét keresik nálunk.
 
Mielőtt megfogalmazzuk a hirdetést, pontosan tudnunk kell, hogy melyik típusba tartozó embereket szeretnénk megcélozni, és ennek megfelelően, az ő számukra is érthető módon kell vonzóvá varázsolnunk azt, amit kínálni tudunk a jelentkező számára.
 
És persze ne felejtsünk el pontos instrukciókat adni a jelentkezés módjáról is (mit kérünk, milyen formában, milyen határidővel, …).
 

Az igazán jó szakemberek nem jelentkeznek minden útjukba akadó hirdetésre.

 
Fontos, hogy már a hirdetés címe figyelemfelkeltő legyen. A hirdetés szövegének pedig mindazt tartalmaznia kell, amire az általunk elképzelt jelentkezőnek szüksége lehet. Csak így fogja azt érezni, hogy „igen, ez kell nekem!”
 
Persze mindig akadnak olyan jelentkezők, akik talán el sem olvasták a hirdetésünket igazán, de ha jól megfogalmaztuk, akkor azok sem fognak elkerülni bennünket, akikre valóban szükségünk van.
 
A megfelelően összeállított álláshirdetés előkészíti számunkra a terepet a kiválasztás további lépéseihez.
 
Ön hogyan szokta megfogalmazni az álláshirdetéseket? Ossza meg velünk tapasztalatait!

Szóljon hozzá Ön is!

Feliratkozás

Kövesse a hozzászólásokat RSS-en. Iratkozzon föl erre: Hol kezdődik az állás meghirdetése?

Előző bejegyzés